Начало

НОВ ДОКЛАД: Политики за замърсяване на въздуха и транспорт на градско ниво


Дата: 2021-03-23 10:19


 

 

Според Европейската агенция за околна среда, замърсяването на въздуха е на първо място, сочено като причина за преждевременните смъртни случаи, като най-силно засегнати са градовете.

Пандемичните мерки, наложени от март 2020 г., бързо почистиха въздуха, но замърсяването се върна и в някои градове в момента е по-лошо, отколкото преди пандемията.

Новият доклад на CE Delft разглежда 28 вида градски политики, които в момента се провеждат в множество градове по света - от обществени автобуси с нулеви емисии до споделяне на електронни скутери, за да се проследи ефекта им върху намаляване на праховите частици и азотния оксид от трафика. 

Докладът открива, че забраната за замърсяващи превозни средства може да намали замърсяването с вредни частици (PM) и азотен оксид (NOx) в градовете с над милион жители съответно с до 23% и 36% и да спести до 130 милиона евро годишно в здравеопазването и други разходи. 

Според изследването, кметовете и градските лидери могат да осъществят ключова роля за справяне със социалните разходи свързани със замърсяването на въздуха на градско ниво. 

След проучването, Европейския Алианс за Обществено Здраве (EPHA) формулира 8 политически препоръки, които да им помогнат да приложат целенасочени политически интервенции за подобряване здравето на хората и околната среда.

Изтеглете проучването

 

Въз основа на широкообхватно ново транспортно проучване, EPHA призовава кметовете в цяла Европа да се справят с нарастващите нива на замърсяване на въздуха чрез допълнително ограничаване на трафика в градските центрове.

Докладът за политиките за замърсяване на въздуха и транспорта на градско ниво , изготвен от консултантите по околна среда CE Delft за EPHA, прави преглед на въздействието на свързаните с транспорта мерки в градовете и как те влияят върху качеството на въздуха. 

Изследователите разгледаха 28 вида градски политики, които в момента се провеждат в множество градове по света - от обществени автобуси с нулеви емисии до споделяне на електронни скутери, за да видят ефекта им върху намаляването на праховите частици и азотния оксид от трафика.

Докладът се фокусира върху пет политически мерки, които са:

  •  "такса задръстване";
  • зони на околната среда (с ниски емисии);
  • схеми за споделяне на автомобили;
  • политики за паркиране;
  • политики за колоездене / ходене.


Брифингът на EPHA дава осем препоръки за това как кметовете и лидерите на градовете могат да се справят със социалните разходи за замърсяване на въздуха:

1. Прилагане на зони с ниски емисии, политики за зареждане и паркиране;
2. Направете ходенето и колоезденето крайъгълен камък на мобилността на градско ниво;
3. Интегриране на обществения транспорт в мултимодална транспортна система;
4. Денормализирайте използването на лични превозни средства в градските райони;
5. Слушайте здравните доказателства и включете медицинската общност 

6. Подобрете мрежите за наблюдение на градското замърсяване
7. Действайте локално, мислете глобално! - Обединете усилията си и се поучете от опита на други градове за справяне със замърсяването на въздуха;
8. Освободете наличните средства за финансиране на зеленото и здравословно възстановяване на градовете.

Автор: БАЗП  Източник: epha.org

Коментари



Видео: БАЗП права на пациента

Анкета

Прави ли ви лекуващия лекар антибиограма преди да ви изпише антибиотик?

Да
Не


Общо гласове: 4162

Партньори