Начало

Новини

Идентифицираха пътя на имунната система, който може да спре инфекцията с COVID-19

Дата: 2020-10-20 19:57

Оцветена сканираща електронна микрография на клетка (лилава), силно заразена с частици на вируса SARS-CoV-2 (жълта). Неотдавнашно проучване на Johns Hopkins Medicine показва, че блокирането на специфичен протеин по биологичен път може да предотврати инфекцията с SARS-CoV-2 и да предотврати неправилното насочване на имунната система срещу здравите клетки и органи.

Блокирането на пътя на имунната система може да спре инфекцията на COVID-19 , да предотврати тежки увреждания на органи

Докато светът чака с нетърпение безопасна и ефективна ваксина за предотвратяване на инфекции от тежък остър респираторен синдром коронавирус 2 ( SARS-CoV-2 ), вирусът зад пандемията на COVID-19, изследователите също се фокусират върху по-доброто разбиране как SARS-CoV- 2 атакува тялото в търсене на други средства за спиране на опустошителното му въздействие.

Ключът към една възможност - блокирането на протеин, който позволява на вируса да обърне имунната система срещу здрави клетки - е идентифициран в скорошно проучване от екип от изследователи на "Johns Hopkins Medicine".

Въз основа на своите констатации, изследователите вярват, че инхибирането на протеина (известен като фактор D), също така ще намали потенциално смъртоносните възпалителни реакции, които много пациенти имат към вируса.

Правенето на откритието още по-вълнуващо е, че вече може да има лекарства в разработка и тестване за други заболявания, които могат да направят необходимото блокиране.

Учените вече знаят, че "шип"-протеините по повърхността на вируса SARS-CoV-2 - което прави патогена да изглежда като бодлива топка от средновековен боздуган - са средствата, чрез които той се прикрепва към клетките, насочени към инфекция. За целта шиповете първо хващат "heparan sulfate" - голяма сложна захарна молекула, открита на повърхността на клетките в белите дробове, кръвоносните съдове и гладката мускулатура, съставляващи повечето органи.

Улеснен от първоначалното си свързване с хепаран сулфат, SARS-CoV-2 след това използва друг компонент на клетъчната повърхност, протеинът, известен като ангиотензин-конвертиращ ензим 2 (ACE2), като своя вход към атакуваната клетка.

Екипът на "Johns Hopkins Medicine" откри, че когато SARS-CoV-2 свързва хепаран сулфат, той пречи на фактор "Н" да използва захарната молекула за свързване с клетките.

Нормалната функция на фактор "Н" е да регулира химичните сигнали, които предизвикват възпаление и да предпазват имунната система от увреждане на здравите клетки. Без тази защита клетките в белите дробове, сърцето, бъбреците и други органи могат да бъдат унищожени от защитния механизъм, предназначен да ги предпази.

„Предишни изследвания предполагат, че заедно с обвързването на хепаран сулфат, SARS-CoV-2 активира каскадна поредица от биологични реакции - това, което ние наричаме алтернативен път на комплемента, или APC - които могат да доведат до възпаление и разрушаване на клетките, ако погрешно се насочат от имунна система при здрави органи “, казва старши автор на изследването Робърт Бродски, д-р, директор на отделението по хематология в Медицинското училище на Университета Джон Хопкинс. „Целта на нашето проучване беше да открием как вирусът активира тази "пътека" и да намерим начин да го инхибираме, преди да се случи щетата.“

Най-забележителното, което изследователският екип е установил, е че блокирайки друг протеин на комплемента, известен като фактор D, който действа непосредствено нагоре по пътя от фактор Н, те успяват да спрат разрушителната верига от събития, предизвикани от SARS-CoV-2.

„Когато добавихме малка молекула, която инхибира функцията на фактор D, APC не се активира от протеиновите вирусни протеини“, казва Бродски. „Ние вярваме, че когато протеините на SARS-CoV-2 с връзки се свързват с хепаран сулфат, това предизвиква увеличаване на медиираното от комплемента убиване на нормални клетки, тъй като фактор Н, ключов регулатор на APC, не може да си свърши работата.

Изследователите на "Johns Hopkins Medicine" работят неуморно, за да намерят начини за по-добро разбиране и евентуално елиминиране на COVID-19 и вируса, който го причинява.

Открития като това, особено тези, свързани с клинични терапии и лекарствени схеми, са все още ранни по концепция и с малък обем на пробата. Това ще изисква строги изследвания, тестове и партньорски проверки, които отнемат време, преди да могат да се направят солидни заключения за клинични грижи и профилактика на заболяванията.

Справка: „Директното активиране на алтернативния път на комплемента от SARS-CoV-2 протеинови пикове е блокирано от инхибиране на фактор D“ от Jia Yu, Xuan Yuan, Hang Chen, Shruti Chaturvedi, Evan M. Braunstein и Robert A. Brodsky, 2 септември 2020, DOI: 10.1182/blood.2020008248

Автор: "БАЗП"  Източник: https://scitechdaily.com/

Коментари

Видео: БАЗП права на пациента

Анкета

Прави ли ви лекуващия лекар антибиограма преди да ви изпише антибиотик?

Да