Начало

Здраве и красота

Възстановителна диета – за след празниците


Дата: 2017-01-03 16:52


 Традиционно коледните и новогодишните празници се прекарват с много шум, веселие и разбира се обилна трапеза. И една-две седмици след тях кантарът все така показва няколко килограма повече от преди. Как да възстановим предишното си тегло?

Основното правило е да се употребяват само такива храни, които се усвояват най-добре от организма -зеленчуците, плодовете, млечните продукти, яйцата, зърнените храни.

Плодовете и зеленчуците са не само богат източник на витамини и минерали, но и на хранителни влакна. Фибрите притежават уникалното свойство да не се усвояват в червата, а да свързват и извеждат от тях много от вредните вещества и излишъците от мазнини.

Дори картофите, които мнозина не смятат за диетичен продукт, са подходящи в този момент. Сварени или задушени, те имат ниска калоричност, усвояват се напълно и не натоварват организма.

Друга полезна храна, която се усвоява на 98%, са яйцата-дневно по 1варено яйце – в жълтъка холестеролът се съчетава с лецитин и практически не е вреден за организма, а в белтъка се съдържат необходимите за организма аминокиселини

Да не измъчваме организма си с гладуване. Най-важна е закуската.Тя не трябва да надвишава 400 ккал. Ако не закусите достатъчно, задължително по време на обяд ще искате “да си наваксате”, а това не е от полза за организма.

Не забравяйте супите. Постната супа задоволява глада по-добре, отколкото който и да е тестен или мазен продукт.

Забравете (поне временно) за всичко мазно! Храната, която употребявате, трябва да бъде изключително варена или задушена.

Ограничете и солта - тя стимулира апетита.

 

 

Автор: БАЗП  Източник: dieti.info

Коментари



Видео: БАЗП права на пациента

Анкета

Прави ли ви лекуващия лекар антибиограма преди да ви изпише антибиотик?

Да
Не


Общо гласове: 1037

Партньори