Начало

Храни и добавки

10 безспорно полезни храни за паметта на децата


Дата: 2014-09-15 14:46


Предлагаме ви списък от 10 продукта, които според много изследвания влияят благоприятно на работата на главния мозък, особено за растящия организъм:

1. Сьомга

Тази риба съдържа омега-3 мастни киселини, които подобряват когнитивните функции на мозъка.

2. Яйца

Жълтъкът съдържа холин – елемент, който подобрява паметта.

3. Фъстъчено масло

Фъстъците са богати на витамин Е - антиоксидант, който защитава мембраните на нервните клетки.

4. Пълнозърнести храни

Те съдържат глюкоза, целулоза (която регулира постъпването на глюкозата в кръвта), както и витамини от група В, осигуряващи нормалното функциониране на нервната система.

5. Овес

Овесените ядки са най-добрата закуска за детето, защото съдържат балансирани количества от витамини Е, В, калий и цинк. Те помагат да се изяви интелектуалния потенциал.

6. Малини, къпини, боровинки и т.н.

Този тип плодове съдържат антиоксиданти. Ягодите и боровинките подобряват паметта, а малините и къпините са богати на омега-3 мастни киселини.

7. Бобови растения

Фасулът, лещата и грахът съдържат протеини и т.нар. сложни въглехидрати, които повишават нивото на захарта в кръвта. Освен това те са богати на целулоза, витамини и минерали.

8. Зеленчуци

Домати, броколи, патладжан, тиква, пипер, царевица – всички те съдържат голямо количество антиоксиданти, които помагат да увредените клетки да се възстановят.

9. Мляко

Млякото и млечните продукти са богати на протеини и витамини от група В – важен компонент за растежа и развитието на мозъчната тъкан.

10. Постно говеждо месо

То е добър източник на желязо и цинк, които помагат за подобряването на когнитивната функция на мозъка. Употребата му заедно с храна, богата на витамин Ц подобрява усвояването на желязо в организма.

Автор: БАЗП  Източник: zdrave.bg

Коментари



Видео: БАЗП права на пациента

Анкета

Прави ли ви лекуващия лекар антибиограма преди да ви изпише антибиотик?

Да
Не


Общо гласове: 4665

Партньори